26 de novembre del 2013

Explicant contes amb "Story Cubes "

Fa pocs dies la meva filla va complir quatre anys i un dels regals d'aniversari que va rebre van ser els daus "Story cubes". Jo n'havia sentit a parlar feia temps i em van semblar una proposta molt divertida i enginyosa, i ara que els he pogut experimentar en directe els recomano moltíssim!
La idea del joc és molt senzilla. Es tracta d'una caixa amb nou daus que contenen il.lustracions diferents a cada cara, com per exemple objectes, espais, estats d'ànim, animals, personatges.... 
Per començar el joc es tiren els daus (els nou o els que vulguem) i aleshores s'ha d'explicar una història que inclogui totes les imatges que han aparegut, aguditzant l'enginy al màxim per a trobar un fil conductor que uneixi tots els elements.
Story cubes
Es pot jugar amb variants, fent  primer una tirada per decidir un element de la història, com decidir un objecte que serà màgic, o bé per definir un espai  o un perill... i desprès configurar la resta de la història amb els daus.
És un joc que sempre és diferent, ja que els 9 cubs ofereixen 54 imatges, que conformen milions de possibilitats d'històries.
La petita de seguida s'hi va interessar, i no només va escoltar les històries que explicàvem nosaltres sino que també va voler explicar-ne una ella.


El joc és per tant molt adient per nens i nenes de totes les edats, ja que segons el nen s'hi poden anar afegint més dificultat (jugant amb més daus) o incorporant variants, com fer que hagi d'escriure el conte en un paper.
A casa tenim l'anomenat "original" i també n'hi ha dos més al mercat,  un d'accions i un de viatges. 
Jo ara per ara només hi trobo dos defectes. D'una banda, els daus són molt petits i a vegades costa de veure bé la imatge que ha aparegut. De l'altra, trobo que hi ha dibuixos que no són sempre fàcils d'integrar a les històries, inclús n'hi alguns que encara no sé ben bé què són. Hi ha un dau que té una cara on hi ha un peix que segons com te'l miris sembla un pirata, així que segons el que convé en triem un o l'altre.  I pel meu gust hi faltarien més daus amb personatges, en comptes d'haver-n'hi tants objectes. 

Però sembla que aquests inconvenients tenen solució. Fa pocs dies m'he assabentat que hi ha versions del joc amb els daus més grans i que també es venen per separat paks de tres daus amb més personatges, en particular, sobre tres temàtiques que són els contes de fades, els crims i els troglodites. Els daus dels contes de fades els hauré d'acabar comprant, ja que al joc original la meva filla de seguida hi va trobar a faltar princeses, així que segur que se sentirà molt inspirada si als que ja tenim hi afegim daus amb bruixes, madrastres, mirallets i varetes màgiques. 
Pels que sou manetes, també podeu fer el joc a casa amb les imatges pròpies que vulgueu.
També hi ha la versió per mòbil, però definitivament no crec que sigui el mateix. A més, el real no ocupa gens de lloc i és ideal per portar de viatge.

En resum, és un joc molt imaginatiu i divertit. És un repte trobar un enllaç entre segons quines imatges! Una idea molt simple però molt original.


(Entrada publicada a l'ARA Criatures)

3 comentaris:

  1. M'agrada molt, molt! No pensava comprar cap mes regal de Nadal, pero això es simplement irresistible per les meves cusinetes!

    ResponElimina
  2. Aquest me l'apunto jo per les meves classes de rus i polonès! Gràcies :)

    ResponElimina