12 de juny del 2013

Llibres infantils pels pares


Fa dies que volia parlar de dos llibres infantils que són una joia, d'aquests que es compren més pels pares que pels nens. Per si heu de fer algun regal pròximament, o per si us els voleu auto-regalar, aquí van dues recomanacions:

1. Charlie i la fábrica de chocolate. Combel Editorial. És un llibre que recrea perfectament l'experiència que s'explica al llibre del Roald Dahl i que molts hem viscut en imatges gràcies a la pel.lícula que en va fer el Tim Burton l'any 2005. El llibre és amb desplegables (pop-up), que recreen els principals espais de l'història i també als seus personatges, i són molt dinàmics en els moments en que van desapareixent els diferents nens que tenen l'opció de visitar la fàbrica de xocolata.
I el millor és la recreació del bitllet daurat al principi, perquè els nens que llegeixin el conte se sentin afortunats i legitimats a començar l'aventura.
Jo ja l'he fullejat varies vegades. La petita de moment el té vetat, ja que els desplegables encara podrien trencar-se a les seves mans. Ja tindrà temps. Encara no ha vist la pel.lícula, i m'agradaria que ho fes primer per gaudir millor el llibre. Tindré el llibre a punt per quan arribi el moment.

2. Andy Warhol. Combel Editorial. Aquest llibre és de la sèrie "¡Mira qué artista!", que pretén mostrar l'obra d'alguns dels principals artistes als nens. És molt interessant aquesta sèrie, ja fa temps que s'edita tot i que  jo l'he descobert ara. El llibre que tinc, el  del Warhol està molt bé pel que fa a les explicacions, molt amenes i entenedores. El llibre està ple de racons que donen informacions complementàries sobre diversos temes (pop art, polaroids, serigrafies..) i fa una bona aproximació a l'obra de l'artista. Penso que quan la nena comenci a interessar-se per aquests temes li agradarà llegir-lo. I de mentre el fullejo jo! He trobat al youtube una vídeo que mostra el llibre pàgina per pàgina, per si us interessa.

4 comentaris:

  1. me'ls apunto! del Roald Dahl només he llegit Matilda (si, ho se, no tinc perdó de Déu...) i m'encanta. Serà una bona manera d'obrir horitzons. De llibres d'art, de petita en tenia un que es deia "Las ventanas al sol" sobre l'obra de Matisse i recordo que a mon germà i a mi ens encantava.

    ResponElimina
  2. oooooh el Warhol! Crec que me'l regalaré. Ja faré una escapada a la llibreria més propera

    ResponElimina
  3. Que interessant! Molt bones propostes, gràcies!

    ResponElimina
  4. M'encanta Roal Dahl!! He llegit tot el què he trobat a la biblio. El Charlie me'l vaig llegir de petita i també la continuació (l'ascensor de vidre) -però em sembla que no estava tan bé. I em va agradar taaaaant! Petonets!!

    ResponElimina