13 de juliol del 2012

"Al revés, mama"



L'estona en que expliquem contes abans d'anar a dormir és una de les que no perdona mai la petita. Al contrari, normalment sóc jo qui li he de dir "ara, prou" i limitar-li el número de llibres que em va portant. 
Des de fa temps, ella vol que li expliquem algun dels llibres "al revés". I no vull dir de darrere cap endavant, sinó que per ella al revés vol dir barrejant personatges i històries.  Un dia em vaig equivocar mentre explicava el conte de la Caputxeta, i li vaig dir Blanca neus. La petita es va fer un fart de riure, posant-se les mans al cap i dient "No!!", juganera.
I des d'aleshores em demana sovint que li canvii els noms als personatges. Si llegim el conte del Teo, vol que digui que és el Sant Jordi, o el Simó i que a més vagi canviant alguns detalls de la història (ex: si agafa un tren jo dic que agafa un autobús). Ella se'm queda mirant rient i dient "noo!!". S'ho passa pipa.  Si llegim el Patufet, vol que digui que és el gegant, el centpeus és el gall que té tos, els tres porquets es troben un drac....

I també li encanta que ens "equivoquem" de lletra amb les cançons. La cançó de "Baixant de la font del gat", quan diuen "pregunteu-li com se diu", anem canviant el nom pel seu o dels seus amiguets i ella gaudeix molt.

Suposo que ja ha arribat el moment en que està molt familiaritzada amb els personatges dels contes, i el fet de mesclar-los li fa desenvolupar la imaginació i el sentit de l'humor, a la vegada que se sent important corregint a la mama i veient noves possibles històries. 

6 comentaris:

  1. Ja ja ja ja ja que xulo!!!!! les meves juguen a fer-ho amb les cançons entre elles o amb mi, com una broma que em fan i jo reacciono ben exagerada. Passa que la Maria és molt quadriculada i li ha de venir molt de gust això d'alterar l'ordre establert ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, recordo el post similar que vas fer parlant de la Maria i l'Erinn!

      Elimina
  2. Que divertit! Es veritat que quan t'equivoques amb alguna cosa, es pixen de riure...tot i que darrerament la meva també s'està tornant una mica quadriculada i de tant en tant li agafen unes perres perque has canviat una cosa de lloc..."és mou l'ordre mundial de les coses" dic jo...espero que se li passi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que la mare s'equivoqui els fa riure molt!! I lo de canviar les coses de lloc, a la meva tampoc li agrada massa al principi! Es deuen sentir segurs quan les coses estan com sempre!

      Elimina
  3. es un joc molt divertit!!!!!! repetir coses que els hi fan riure els hi encanta i toooooooooornen a riure una i una altra vegada... jo no li trobo la gràcia però ells gaudeixen molt! Felicitats, ets una gran animadora de contes!!!!

    ResponElimina