16 de març del 2012

Premi amistat 2.0

La Mirashka, del bloc Hi veig doble, em va passar aquest premi fa uns quants dies. Moltes gràcies!!
I la Sandra, de ¡Anda, si es mamá!, també. Moltes gràcies també!

Així que faré una entrada llarga responent a les preguntes de les dues.

El premi té 5 preguntes per respondre, que van canviant segons qui dóna cada premi, primer responc les de la Mirashka:

- Què creus que t'aporta formar part d'aquest món virtual de blocs dedicats a criança?
Em fa conèixer moltes maneres de fer les coses, m'ajuda a relativitzar les meves preocupacions i em fa sentir com a part d'una mena de "comunitat". M'agrada molt!

- Quin llibre sobre criança t'ha impactat més i perquè?
A mi em va ajudar molt llegir els llibres del Carlos González mentre estava embarassada, en concret "Un regalo para toda la vida". Em va caure bé de seguida, i em va fer veure que la lactància seria una gran aventura, una experiència que no em voldria perdre per res del món. Desprès, quan no tot van ser flors i violes, el vaig consultar moltíssim i em va ajudar a entendre el perquè d'alguns problemes que anaven sorgint en la meva lactància.

- En què consideres que t'ha canviat la maternitat/paternitat?
Crec que ser mare (o pare) és, en certa manera, com tenir una carrera més, o com si el cervell creixés o s'utilitzessin noves parts d'aquest per primer cop. Per començar, tot el cúmul d'emocions noves, i l'amor intens que se sent pels fills. I tot l'aprenentatge nou que comporta és una aventura diària! Tot el que m'ha aportat és positiu!

-Un moment especial amb el teu fill o filla
N'hi ha molts. Ara recordo especialment els primers segons del dia. Ella s'incorpora al llit i m'agafa la cara. Si encara és massa d'hora, jo la torno a jeure al llit i li dic que hem de dormir una mica més. Però si ja és l'hora de despertar-se, li faig un somriure, ella me'l torna i nomès amb aquest gest ella ja sap que és hora de començar el dia i es posa molt contenta. És un bon despertar!

- Quines diferències trobes en la relació de parella abans i després de la maternitat/paternitat?
Estic molt d'acord amb el que va dir la Mirashka, "tens un motiu mes (i molt gran) de tensió i alhora d'admiració per l'altra persona". Una de les coses que més trobo a faltar són les llargues converses: ara sovint ens hem d'explicar com ha anat el dia amb pocs minuts!

I aquí van les de la Sandra:

-¿La maternidad ha cambiado tu forma de ver tu carrera profesional?
No massa. Simplement m'ha fet ser més organitzada i eficient per tal d'evitar emportar-me feina a casa, ja que un cop he estat mare a casa tinc poc temps per mi.
- ¿Qué cambiarías de tus primeros años de crianza?
No gaires coses. Tan sols relativitzaria més les preocupacions que tenia els primers mesos sobre coses que he vist que després se solucionen soles. Espero aplicar aquests coneixements en aquesta segona maternitat.

- ¿Qué consejo le darías a una mamá novata?
Donar consells a una mare novata és difícil, ja que penso que s'ha de deixar fer a cada persona el que creu millor. Si me'ls demanen, sí que aconsello les coses que a mi em van funcionar i ajudo a relativitzar preocupacions que jo també vaig sentir.

- ¿Te has sentido alguna vez agobiada por las opiniones de tu entorno?
Una mica, al principi. Res fet amb mala intenció, però sense voler-ho, la gent que als dos mesos et pregunta si la criatura ja dorm tota la nit o què pren a part de la popa, si que et fan dubtar de si estàs actuant bé en la criança del teu fill.
-Lo mejor de la maternidad
Els nostres fills!! Que són personetes que hem creat nosaltres! Veure'ls feliços és lo millor.


Jo passo aquest premi a

Sol solet
Euphorbia (et trobem a faltar!!)
Mamamoderna

Amb aquestes preguntes, popurri de les que m'han fet a mi:

1. Què creus que t'aporta formar part d'aquest món virtual de blocs dedicats a criança?
2. Quin llibre sobre criança t'ha impactat més i perquè?
3. Quines diferències trobes en la relacio de parella abans i després de la maternitat/paternitat?
4. La maternitat ha canviat la teva manera de veure la teva carrera professional?
5.
- T'has sentit alguna vegada agobiada per les opinions del teu entorn?

4 comentaris:

  1. Un gran regal per reflexionar i aprendre dels altres. Sí, senyor!

    Salutacions!

    ResponElimina
  2. Ja tens rao ja, hi ha moltes preocupacions que més endavant es solucionen i aprens a relativitzar i a donar temps al temps.

    Una abraçada bonica!

    ResponElimina
  3. Que bé que t'hagis enrecordat de l'Euphorbia...just ahir hi pensava...em sumo a la demanda de reaparició!! Et trobem a faltar! ;)

    ResponElimina
  4. Una mica tard pero enhorabona!! M'han agradat les teves respostes.

    ResponElimina