12 de gener del 2012

La tiroides durant l'embaràs

Quan em van donar els resultats de l'anàlisi de sang del primer trimestre, el ginecòleg em va comentar que tenia la TSH una mica baixa i que millor que anés a fer-me una segona revisió a un endocrí.
Com sempre que hi ha alguna cosa fora del normal, em vaig preocupar una mica. Però ahir va ser la visita a l'endocrina, una noia molt simpàtica que em va explicar que el que em passava era molt normal i que no calia que em preocupés per res.
Es veu que la tiroides ha de treballar molt durant l'embaràs, sobretot els primers mesos ja que el fetus no comença a produir la seva pròpia hormona tiroidea fins als tres mesos de la concepció. Així que la mare ha de fabricar la seva i la del fetus.
I es veu també que els indicadors de la TSH funcionen de manera que, si l'hormona està baixa, vol dir que la tiroides la fabrica en excés. I si esta alta, que la tiroides no en fabrica la suficient.
Així que la gran majoria de dones tenen la TSH baixa durant el primer trimestre d'embaràs, sense que això signifiqui que tinguin hipertiroïdisme, i després tendeix a regular-se.
Tot i això, em tornarà a fer una altra prova la setmana vinent per veure que tot estigui correcte i que la situació s'hagi normalitzat.
S'ha d'anar en compte perquè un mal funcionament podria produir un embaràs amb molts problemes per la mare i pel fetus. Es veu que després de la diabetis, les malalties de la tiroides constitueixen les endocrinopaties més freqüents durant l'embaràs.
L'endocrina va recordar-me també la importància de prendre's els suplements de iode des de les primeres setmanes d'embaràs, inclús una mica abans si pot ser. Jo em prenc el Iodocefol des del principi i em va comentar que ho he de seguir fent, ja que el iode és decisiu pel correcte funcionament de la tiroides.
Ja us aniré informant!

8 comentaris:

  1. Bé, sort! Espero que no sigui res. De tota manera, sí es donés un positiu segur que també hi ha manera de controlar-ho. Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Molt bé doncs. Ara ja et pots relaxar una mica. Ja prens àcid fòlic també? estic preparant una classe en la que en parlo i estic obsessionada: embarassada que conec embarassada a la que li dic! ;)

    Apart, molt interessant el post!

    ResponElimina
  3. Merci Anna!

    Sñi, Mirashka, em pren l'acid fòlic també!! Bé, al Iodocefol crec que hi ha les dues coses, més la vitamina B12.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ens aniràs explicant doncs... Que no sigui res!

      Elimina
  4. Esperem que no sigui res, ja ens mantindràs informades.

    ResponElimina
  5. Onavis, no et preocupis per res. T'explico: durant l'embaràs (i més als primers mesos) el cos utilitza un 25% de iode del que ho fa normalment. Potser tu ja estaves justa o al límit (sense ser res patològic) i com que el cigronet ha demanat iode doncs t'has quedat justeta. Això amb una pastilleta de iode passa tot. De fet la gent hipotiroidea durant l'embaràs ha d'augmentar un 25% la dosi.
    A part no t'has de preocupar perquè t'ho han trobat molt aviat i ara estaràs supercontrolada!!
    ENDAVANT!!!

    Ja ens aniràs explicat.

    Per cert! MOltes gràcies pel premi, a veure si avui m'hi poso.

    Petons

    ResponElimina
  6. Jo no sabia això del iode. Em fa enveja lo molt que controlen les embarassades a Catalunya, de veritat que ja pots estar ben tranquil.la :-)

    ResponElimina