13 de juliol del 2011

Mirant Teen Mom

Fa uns dies vam comprar una tele nova i mentre sintonitzàvem els canals vaig ensopegar amb un programa de la MTV que es diu Teen Mom. És un programa tipus reality on segueixen un grup de mares adolescents durant el seu dia a dia.
Jo sóc una presa fàcil per aquest tipus de programa, i via Internet ja he mirat la primera temporada i també un programa anterior que es diu "16 and pregnant" (la primera temporada d'aquest només està disponible en la versió anglesa).

A pesar de que la sèrie és segurament una recreació de les situacions més habituals viscudes per aquestes noies i que se centra sobretot en les relacions de parella, s'hi poden veure moltes coses de la manera de criar els fills a Amèrica i del seu estil de vida.

Sobre la maternitat:
1.- La majoria pareixen a l'habitació de l'hospital, no en una sala de parts. En alguns casos, hi ha mota gent al moment del part, molta família. I tots fent fotografies del moment en que la criatura apunta el cap a través del forat i fent comentaris! Quin estrès!
2.- No n'hi ha cap que doni el pit, i no es parla del tema. No sé si és una decisió pròpia de les mares o si té a veure amb la moda general d'Estats Units.
3. - A part de la llet, els hi donen als nens sucs de fruites de colors ben variats als nens amb el biberó.
4.- Banyen els nens al grifo de la cuina!
5.- Introdueixen alimentació complementaria a partir dels quatre mesos, bàsicament a partir de potitos. I també practiquen el baby lead weaning !
6.- Donen el biberó amb el nen completament tombat al bressol, sense incorporar-lo gens. Havia sentit a dir que és perillós fer-ho així quan el nen és molt petit.
7.- No parlen de temes de maternitat, sinó que se centren bàsicament amb les relacions de parella, familiars i acadèmiques.
8.- Els pares que han decidit donar la nena en adopció són els únics que continuen portant-se bé després del part. Pot ser és casualitat o justament el fet de no viure un canvi tant gran en les seves vides fa que tot continuï igual i per això no trenquin la relació. I segurament passar per una situació tan complicada junts els uneix com a parella.
9.- Almenys dues parelles continuen tenint relacions sexuals sense utilitzar anticonceptius dos mesos després d'haver parit. "No m'agraden els condons", diu un dels pares. No, si això ja ha quedat clar de bon principi!
10.- Només una continua vivint a casa dels seus pares, els altres intenten una vida en comú. Tot i les dificultats que tenen aquests últims, la que es queda a casa no ho té millor: la seva mare s'interposa molt en la criança de la seva filla i la cuida més que ella.
11. Totes volen seguir estudiant i es veu la gran dificultat que tenen al compaginar la maternitat i els estudis, sovint impossible.
12. Portar els nens a la guarderia és la última opció que contemplen, no semblen massa populars. Normalment deixen el nen a la cura d'algun familiar.

Sobre l'american way of life:
1.- Van en cotxe a tot arreu, en són molt dependents.
2. Es passen el dia anant a menjar a fora (pizzes, carn amb patates, kebabs...) i bevent refrescos mida super size. N'hi ha una que fins i tot en beu durant el procés de part. Només un cop es veu com cuinen a casa, uns macarrons als que afegeixen una salsa dubtosa mentre diuen que almenys aquells dia mengen "saludable".
3- Com ja havia observat en moltes pelis, es passen molt de temps a la cuina, que sempre és enorme i serveix de punt de trobada familiar.

Ja ho veieu, m'agrada mirar aquesta sèrie i tafanejar com és la vida d'aquestes mares a les que la maternitat ha agafat per sorpresa!

17 comentaris:

  1. Nosaltres vam veure un dia un capítol i em vaig posar tan nerviosa que no l'he mirat mai més!

    En aquell capítol en concret hi havia un noi que esperava que la xicota parís i es dedicava a fer-li comentaris bordes tota l'estona del tipus: "Por qué gritas tanto?".

    A més a l'habitació hi havia la mare de la noia que evidentment no parava de fer-lo callar però vaig patir molt de veure aquella pobre cria (perquè són cries) havent de donar a llum aguantant el show aquell.

    I més llàstima em va fer pensar en la classe de pare que tindrà la criatura.

    Gggggr! dels nervis vaig acabar!

    ResponElimina
  2. Jo també he vist algun capítol, però veure com una mare només obté el títol pel fet d'haver parit... què vols que et digui... Ja sé que són molt joves i que el paper, a la majoria, els hi ve bastant gran, però si són capaços d'embarassar-se al menys que facin de pares, que més bé o més malament se'n sortirien penso.

    Recordo un capítol que la iaia feia de mare de la seva filla i de la seva neta.

    Fa dies que no ho veig... no sé quan ho fan, la veritat, quan ho he vist és perquè ho he enganxat de casualitat, fent zapping ;)

    ResponElimina
  3. buff... jo no ho he vist mai, però si que és veritat que als Estats Units hi ha un gran nombre de mares adolescents i s'està convertint en un problema... Lo del cotxe i el menjar realment es així, alguns companys meus han estat vivint allà durant uns anys i flipaven!

    Jo també tenia entès que per donar el biberó la criatura ha d'estar una mica incorporada, vamos, no els hi he donat mai estirades...

    ResponElimina
  4. Gràcies per l'anàlisi! Crec que una vegada vam veure un tros d'algun programa similar, on noies adolescents (no recordo cap noi) miraven de criar el seu fill/a. La veritat és que coincideixo amb l'Esther, del primer comentari: Vam haver de canviar de canal. Per això trobo d'allò més interessant que ens facis arrivar un extracte del que més t'ha cridat l'atenció. Bravo!

    ResponElimina
  5. A mi tambe m´ha agradat l´analisis critic que has fet :) realment els americans son la ostia!!!
    S´asemblenen una mica als islandesos en lo del cotxe i el menjar
    Una abraçada!!!

    ResponElimina
  6. Esther, tens raó, aquí no he parlat massa dels pares, però realment
    és degrinant com actuen (n'hi ha un que ja vol sortir de marxa la primera nit que la nena és a casa!).

    Ester, sí, hi ha una filla que viu amb la seva mare. Però les altres sí que ho intenten, i jo penso que algunes sí fan bé de mares (en canvi, no n'hi ha quasi cap que faci bé de pare!).

    Mirashka, em sóna haver llegit algo últimament de que les xifres de mares adolescents havia baixat una mica, però igualment és molt gran!

    Jaume, a mi m'agrada mirar aquests programes, m'enganxen fàcil i encara més si tracten el tema de la maternitat!

    Where is my baby from?, hi hauria moltes més coses a comentar!! Potser un altre dia faig un altre post parlant del que penso de com actuen els pares, que ara veig que no n'he parlat gaire!

    ResponElimina
  7. Jo no he vist mai aquest programa però sí que havia vist alguna vegada el que havíen fet a cuatro, tb de mares adolescents i la veritat és que sembla mentida que la maternitat no les faci madurar, sembla com si passar un embaràs, un part i tenir una criatura no anés amb elles, com si no ho haguéssin fet elles, increible!

    Referent a les observacions que has fet:

    · Trobo molt bona idea això de parir a la habitació, almenys a mi m'hagués anat molt bé, jo vaig estar 5h a la habitació dilatant i quan em van dir que m'havia d'aixecar del llit, pujar a una cadira de rodes i pujar a la camilla de part, amb les contraccions que tenia, em pensava que matava algú!

    · Això dels sucs de fruites pot ser que siguin compostos proteics que els americans són molt pro aquestes coses.

    · Lo de banyar-los a la pica de la cuina, he vist que hi ha gent d'aquí que també ho fa.

    · Això de la alimentació, vaig llegir a una revista que és només a europa que diferenciem la llet en pols inicial i la de continuació (és a dir la 1 i la 2) i que als EEUU no ho diferencien, suposo que això és un dels motius que la majoria de nens són XXXXL i com a societat tenen tants problemes d'obesitat

    ResponElimina
  8. Sol Solet, arrel de veure Teen Mom me enterat que també n'hi havia un a Cuatro, però una mica diferent perquè en aquest estaven tancades en una casa amb els nens tipo Gran hermano.
    Molt útils les observacions que has fet! No sabia això de la llet en pols!

    ResponElimina
  9. No conec aquest programa però és molt curiós això que expliques. També em sembla extrany que donin el biberó sense treure'ls del bressol. M'ha fet gràcia que els banyin a la pica de la cuina, de fet, si està neta, per què no? potser és més còmode per a tots.
    I mirant sèries americanes sempre m'he preguntat que si no cuinen, què nassos hi fan tantes hores a la cuina.
    A mi em deprimeix una mica veure aquests adolescents que per no haver pres precaucions s'hipotequen la vida tan joves, quan encara no toca i han de fer-se responsables d'un petit quan encara no són responsables ni d'ells mateixos.

    ResponElimina
  10. Euphorbia, potser per això poden rentar els nens a la pica, perquè esta molt neta de no utilitzar-la mai!

    ResponElimina
  11. Jo també m'enganxo molt ràpidament als realities i documentals sobre families, maternitat i nens.
    És molt interessant tot això que expliques. Per mi hi ha moltes coses que ja les veig normal perquè els anglesos també les fan:
    - Jo vaig parir a la habitació mateix, res de sales de parts.
    - Les mares adolescents no donen el pit perquè els hi fa molta vergonya. Elles associen el pit al sexe i si donessin el pit se sentirien rebutjades per la resta d'adolescents.
    - Molta gent comença amb la AC als 4 mesos i el baby led weaning és el sistema que promociona el govern. Res de farinetes.

    ResponElimina
  12. MamaModerna, clar, no havia pensat en això que dius de la alctància! No em vull ni imaginar els comentaris obsens que farien els pares adolescents davant d'una mare donant el pit!

    ResponElimina
  13. És que al cap i a la fi són adolescents. Jo a aquesta edat ni de conya feia topless, doncs imagineu treure la teta davant de tothom i a qualsevol lloc

    ResponElimina
  14. En serio que es veu malament donar el pit? Mare meva, tan "llestos" per unes coses i tan tontos per unes altres...

    ResponElimina
  15. Si quieres ver por internet los capitulos de mas adelante, ve a la pagina:
    www.mtvla.com
    y ahi esta hasta la quinta temporada de teen mom2, yo soy de Mex, y lo pasan los domingos, pero cuando me lo pierdo lo miro por internet ahi.

    ResponElimina
  16. Ara veig que devia veure una part de l'episodi de la Quatro, perquè hem sona que estaven en una casa tipus Gran Hermano... Tafanejaré l'enllaç de la Lepu, a veure...

    ResponElimina