5 de maig del 2011

I tu, quan li treuràs?

A la classe de la guarderia de la meva filla ja hi ha alguns nens als qui han tret el bolquer i fan pipí a l'orinal. Tots ja tenen o acaben de fer els dos anys.
A mi em queda molt lluny aquest tema, no hi havia ni pensat encara, però com que algunes persones em comencen a preguntar si tinc clar quan i com ho faré, hi he estat donant voltes.
Jo penso que li treure, si està preparada, al voltant dels dos anys, que els fa al novembre.
- No siguis tonta, aprofita l'estiu! - em diu molta gent.
Jo no ho comparteixo, de moment. Molt haurien de canviar les circumstàncies per a que ho fes.
En primer lloc, perquè no crec que estigui preparada. Ja sé que amb els mesos que falten pot canviar molt, però no crec que tant. A més, pel que he llegit, els nens no estan preparats per a deixar el bolquer simplement quan saben dir pipí i caca.
I en segon lloc, perquè jo, a priori, no hi veig cap mal en fer l'"operació bolquer" a la tardor.
Entenc que l'estiu és molt més pràctic pels pares (s'eixuga més de pressa la roba pixada a rentar, passem més temps amb ells per controlar-los...) i més còmode per ells (anar una estona mullat no és tan greu a l'estiu).
Però d'aquí a que s'hagi de fer "obligatòriament" a l'estiu, i que si no es fa aquest, s'hagi de deixar pel de l'any que ve....
Penso que si ho fem a la tardor ella estarà més preparada i ens costarà menys. I que si escollim uns dies en què estem tots junts i la vigilem de prop, doncs tampoc crec que vagi pixada molta estona sense que ens n'adonem i puguem canviar-la. No crec que vingui d'això per a que agafi una pulmonia!
Penso que és millor prioritzar la seva maduresa que el fet d'estar a l'estiu. Si coincideix, perfecte. Però si no, no crec que passi res.

Algú de vosaltres ha fet l'operació bolquer a la tardor o a la primavera? us ha anat bé?
Jo no tenia pensat parlar d'aquest tema tan aviat, encara em queda lluny. Però he comprovat que en pic s'olora el bon temps i tens un fill de quasi dos anys, és un tema que està "a l'aire!


Imatge de Linne Bie

14 comentaris:

  1. Jo crec que treure-li als dos anys acabats de fer encara em sembla massa aviat. No veig que hi hagi necessitat de córrer.
    Si et serveix el meu cas, al meu nen li faltaven 2 mesos per a fer els 3 anys. Li vam treure al juny, al juliol ja ni ens en recordavem del tema i al setembre començava P3.
    Primer ho voliem fer a la primavera, però per circunstàncies va acabar sent a l'estiu.
    Personalment crec que és més pràctic de cara al bon temps, més fàcil canviar-los, menys possibilitat de que duguin humitat massa temps, més fàcil rentar la roba i a ells... però crec que si ha de ser un estiu, no aquest, sino la primavera del any que ve.
    De totes maneres, diuen que les nenes són més primerenques amb això... i amb tot, de fet.
    Un petó i que vagi bé.

    ResponElimina
  2. Doncs jo l'he fet ara... o mes aviat, l'ha fet la meva filla sola!!! Jo volia esperar a l'estiu, encara que ja tindria mes de dos anys i mig, perque crec que es molt mes còmode, tant pel nen com per nosaltres...pero mira, ella ha decidit que no volia mes bolquers i ha anat perfecte!!! no ha tingut cap fuga ( només un dia durant la migdiada ), porta ja una setmana sense bolquers i tot va perfecte...Jo estic sorpresa, la veritat i recomanaria a cualsevol mare que ho fes així, que s'esperes a que el seu fill o filla ho decidís...
    El tema pràctic es possar-li roba que ella sola pugui pujar-se i baixar-se...

    ResponElimina
  3. Jo vaig intentar treure-li l'estiu que cumplia dos anys, just abans que naixés la petita. Va ser un desastre. Així que ho vaig postposar per l'estiu seguent que cumpliria tres anys i va anar rodat. Pero per la nit encara en porta de volquer-calceta.

    ResponElimina
  4. Nosaltres li vam treure a l'Andreu als dos anys i molt poc i va anar molt bé. Bé, la primera setmana va ser un no parar de rentadores i rentades a mà però després ja molt bé.

    Ara en la meva humil opinió crec que és millor a l'estiu. Quan has de posar a eixugar 5 o 6 pantalons més la roba interior que acompanya a cada pantaló agraeixes que s'assequi en poques hores (més que res perquè sinó acabes amb l'armari com la Preysler). A més no només es pixen la roba, moltes vegades també acaba rebent el calçat i també és d'agrair que la cosa vagi ràpida.

    A més, ells no passen tant fred... Pensa que te n'adones de seguida que s'han fet pipi però si t'enganxa en mig del carrer millor que faci caloreta si l'has de deixar amb el culet a l'aire a qualsevol lloc.

    Jo formo part de les plastes que et dirien que ha de ser a l'estiu jaja!

    Això sí, crec que és important agafar un bon moment i en això tenen molt a dir les educadores de l'escola bressol perquè normalment tenen vista per saber quan ha arribat el moment més adequat.

    ResponElimina
  5. Hola! Ops! Tens raó, crec q és una mica d'hora aquest estiu! Nosaltres, amb la joana no ens ho plantegem pas per ara, imagino que de cara a la primavera, d'aquí un any.. no ho sé però també m'agradaria que ho decidís ella! Ara fa el gest de baixar-se els pantalons i ensenyar el bolquer, divertida!

    ResponElimina
  6. doncs el meu petit va neixer al novembre, a finals i treure-li a l'estiu (encara no havia fet dos anys) era massa precipitat. La seva professora em va dir (respecte a l'estiu) que si les mares ens pensaven que els deixaven amb el pipi a sobre...je,je es veritat! en quan es pixi o cagui el canvies i ja està. Si avui en dia amb les rentadores ja ningú s'ha d'amoinar! no corris, el meu petit te tres anys i 5 mesos i encara el porta per dormir. Temps al temps.

    ResponElimina
  7. Moltes gràcies pels comentaris.
    Sí, jo també penso que és molt aviat aquest estiu. Ni m'ho plantejo. De cara a la primavera de l'any vinent, potser..
    Però és curiòs com ja la gent en parla, al meu voltant!

    Lady A i Lidia, sí, això de que ho decideixi ella ha de ser lo millor!

    Esther i Euphorbia, em va bé el que em dieu. Jo això de l'estiu també ho veig més pràctic, però no entenia tanta insistència en que era el moment clau.

    Sandra, jo també penso que si s'intenta i resulta que és massa aviat, doncs es deixa per més endavant!

    Kira, tens raó! I no penso córrer. Haure de sentir a dir-me moltes coses si ho deixo per l'estiu que ve, però ningú més que jo sabrà quan la nena està preparada!

    ResponElimina
  8. Amb la gran li vaig treure als 23 mesos, a la primavera, i a més li vaig treure de dia i de nit. Tot va anar perfecte: vaig recollir pipis un dia (de dia) i per la nit va estar mullant el llit un mes (no cada dia), però desde llavors mai mes.
    Amb el xic ho penso fer aquest estiu, fa molt temps que em diu "caca" abans de fer-ne, encara que del pipi no m'avisa mai (qüestió de posar-s'hi, suposo). Ah!! a pricipis de setembre farà els 2 anys.

    ResponElimina
  9. A mi encara em queda molt lluny però t'explico un sistema que han fet uns amics.
    Li volen treure el bolquer a l'estiu (farà 2 anys) i el que fan ja és que l´últim pipí o popo abans de anar a dormir intenten que el faci al orinal, així el nen ja es familiaritza amb l'orinal, la conciència del pipí o popó i no li ve el canvi tant de nou.
    No sé, ho vaig trobar una bona idea.

    ResponElimina
  10. Ester, sí, jo també he sentit que és bo treure-ho tot al mateix moment (dia i nit). Gràcies per explicar la teva experiència. Hi ha tantes teories que no sé que faré! Suposo que fer cas al sentit comú i al que ella estigui capacitada a fer en el moment de fer-ho!

    Sol Solet, això de que es vagin familiaritzant amb l'orinal és molt bona idea. De fet, ara ho imiten tot i no es mala idea tenir un orinal al bany (encara que no el faci servir) per a que el comenci a integrar a la seva vida. Tot i això, m'esperaré una mica encara a ficar-li.

    ResponElimina
  11. Les nostres són del gener i els hi vem treure l'any passat per Sant Joan, tot i que son pare abans de banyar-les sempre les posava al water i feien pipi, i a l'escola també les hi anaven posant. La mestra feia setmanes que ens deia que estaven preparades, però per A o per B ho anàvem endarrerint.

    La Maria va enganxar el pipi força ràpid, però la caca li ha costat molt i fins fa 4 o 5 mesos no ho va tenir del tot dominat. L'Erinn va enganxar de seguida la caca i en canvi el pipi li va costar més (vem estar tot l'estiu fregant terres i rentant roba...). El que vem tenir sort va ser amb el bolquer de la nit. La mestra ens va dir que quan fes 15 dies que s'aixequessin amb el bolquer sec els hi treguéssim i el 15 d'agost ja no els el vem posar.

    Jo crec que fas bé a esperar-te. No se, cada nen és un món i ho has de fer quan la vegis preparada i tu també ho estiguis. Però si que tens raó que la gent sembla que hagin de fer-ho tot de seguida...

    ResponElimina
  12. A mi encara em queda molt lluny aquest tema, però ho faré quan vegi que ell està preparat, independentment de l'estació de l'any, és clar. Si haig de posar un termini diria que al voltant dels dos anys, però en aquest punt, quan ell estigui preparat. M'agrada la idea del la sol solet, l'hauré de recordar!

    ResponElimina
  13. L'Andreu per la nit encara porta bolquer i el mulla bastant així que no tinc cap pressa per treure-li. Quan deixi de mullar ja ho farem :-)

    ResponElimina
  14. Doncs jo també estic amb el tema. El meu fill té 2 anys i 2 mesos, i ja fa temps que tan a l'escola com a casa s'ha acostumat a fer pipi i caca a l'orinal, tot i portant bolquer. Li traurem la setmana que ve i confio en què no se li escaparan gaire. Normalment ja va sec quasi tot el dia i la nit. Crec que és un bon sistema.
    I això que dius d'esperar a l'estiu,.... home, segur que és més pràctic, però si t'esperes a que la teva filla estigui preparada i ho decideixi ella, sigui la època de l'any que sigui no hi haurà problema.

    ResponElimina