24 de març del 2011

Exantema sobtat (2)

Quan a la tardor la petita va tenir l'exantema sobtat, (que va donar per 1, 2 i 3 post) no em pensava pas que pogués tenir una segona part.
Mentre aquesta setmana li han anat apareixent els símptomes jo em negava a creure que es tractava del mateix (no pot ser!, pensava).
Va tenir unes dècimes de febre el dilluns al matí. Ho vaig relacionar amb la sortida dels dos queixals que fa dies que batallen per trencar la geniva. Ella no s'ha queixat mai de les dents, però pensava que el cas del queixals era diferent.
Dimarts més dècimes durant el dia, i a la nit arribant a 38,3. Aquí ja em vaig preocupar una mica, tot i que el seu aspecte extern era molt bo: energètica, juganera i menjadora com sempre.
Ahir continuava tenint dècimes durant el dia i em vaig fixar com començaven a aparèixer petits granets a la panxa i al coll.
Tot el quadre idèntic al de l'altra vegada.
El pediatre m'ha dit que ara ja no és contagiós, per tant que fem vida normal. No és la reproducció del mateix virus que va tenir al novembre (anomenat la sisena malaltia), ja que un cop es passa ja no es torna a agafar. Es tracta d'algun altre virus que es manifesta igual: tres dies de febre sense causa aparent, i al desaparèixer la febre, surten els granets al cos.

En un altre ordre de coses, he aprofitat per preguntar-li sobre la notícia apareguda respecte a l'administració de paracetamol (Apiretal) i ibuprofèn (Dalsy) en els nens. La nova norma i també el pediatre diuen que no cal fer baixar la febre dels nens si aquests semblen trobar-se bé. Em sembla molt coherent, ja que a vegades es dóna mèdicament als nens de forma preventiva i no cal exposar-los als fàrmacs si ells no ho necessiten.

6 comentaris:

  1. Uff! Una no sap la de malalties estranyes que arriben a existir fins que és mare.

    Aquesta que té ara la teva petita la va tenir l'Andreu i recordo que em vaig espantar molt quan un dia en llevar-lo (després de 2 o 3 dies de febrada) vaig veure que era com una maduixa! Pobret, estava ple de puntets vermells però mira, tal i com van venir van marxar sense medicació ni res de res.

    Ara que per quedar-me a quadres el dia que vaig conèixer la malaltia de "boca, manos, pies". Si és que amb el nom ja et quedes alucinada. Quines coses...

    Que es millori la teva petita!

    ResponElimina
  2. El meu pediatre ho té claríssim. Segons ell la febre és bona, és un sistema de control de les infeccions i no s'ha de baixar. El paracetamol o ibuprofé serveix per calmar el dolor...

    ResponElimina
  3. No coneixia aquesta malaltia. Per sort, el meu fill no l'ha patit, m'hagués espantat molt. Jo l'Apiretal sempre l'he donat quan la febre el fa estar neguitós i sempre m'ha al·lucinat la rapidesa en que als nens els hi fan efecte aquests medicaments.
    Com fan patir, pobrets.

    ResponElimina
  4. Nosaltres no li havíem donat mai medicament fins abans d'ahir que a part d'estar a 38'5ºC no parava de sumicar i vam fer servir la lògica del "si quan jo em trobo molt malament em prenc quelcom, potser que provem de donar-li alguna cosa".
    Nosaltres valorem febre a partir dels 38ºC (tot i l'insistència de la família en què a partir de 37...). La metge ho valora igual que nosaltres, i com el de l'Anna, ho té claríssim!

    Espero que ja estigui boneta!

    ResponElimina
  5. Sembla que està bastant bé. Potser no serà tan fort com l'altra vegada!
    Esther, lo del "peu-mà-boca" també ho havia sentit! Sona molt raro, sembla el nom d'una tribu india!

    Gemma, millor que no ho hagi de passar! No és greu però tenen mal aspecte.

    Anna i Elisenda,
    sí, la majoria de metges així ho recomanen! Però com en tot, la gent a vegades fa el que vol i dóna més del compte!

    ResponElimina
  6. No havia sentit aquesta novetat respecte als medicaments pero de fet jo ja ho aplicava. Soc antimedicines a no ser que sigui molt necessari. Un pany calent al front si no te febre molt alta pot substituir una dosi de medicamente. Així com menys prenen, més efecte els fa quan realment es necesari (al menys en el meu cas, es clar)

    ResponElimina