29 de novembre del 2010

Exantema sobtat

Aquest cap de setmana la petita ha tingut febre. Des del divendres que ha estat a 37.5, 38, 38.8... Una febre sense causa aparent, ja que no ha anat acompanyada de diarrea, ni vòmits, ni més tos ni mocs de l'habitual. A més, ella segueix com sempre: no ha perdut la gana, ni l'alegria.
Jo pensava que potser era encara la reacció de la vacuna, però aquest matí ja he vist que la cosa passava a un altre nivell.
Ahir abans d'anar a dormir ja em vaig fixar que tenia tot de taquetes vermelles a la panxa, molt suaus i difícils de veure, però allí estaven. Aquest matí, els puntets vermells eren molt més abundants i intensos (com els de la foto, que he tret d'Internet, però és molt semblant a l'aspecte que té ara la meva filla).
He anat al CAP d'urgències perquè no em feia gens de gràcia. Al principi de la visita m'he espantat una mica, perquè el primer que ha fet la pediatre és anar a buscar una càmera de fotos per immortalitzar el ventre de la meva filla. Durant uns moments he pensat que devia ser un cas ben anormal i mai vist, ja em veia camí cap a l'hospital!
Per sort no ha estat res greu. Després de la sessió de fotos, m'ha explicat que es tracta d'un exantema sobtat, també conegut com "la sisena malaltia". És un virus que acostumen a passar molts nens d'entre sis i divuit mesos. Produeix tres dies de febre bastant alta que tot i això no afecta el benestar general del nen i, quan aquesta desapareix, tres dies d'erupció. No m'ha donat cap tipus de medicament, ja que ella es troba bé i ja no té febre. I m'ha dit que vida normal.
A mesura que passen les hores ella està més plena de granets, ara inclòs cap a la cara. Té mal aspecte, la veritat. Però ja m'ha dit que això podia passar, i que al cap d'unes 48 hores remetrà. Esperem que sigui així!
En fi! Que no portem uns dies massa bons.... A veure si es recupera aviat!

4 comentaris:

  1. Ostres! Sembla que no és greu...

    Però m'he quedat amb un dubte... per què l'ha fotografiada????

    ResponElimina
  2. No, no és greu. A més, tot el dia que volta per casa amb l'energia habitual! Però sí que fa mala cara...
    Lo de la foto li he preguntat quan li feia i m'ha dit que és perquè té una resident i li vol ensenyar!

    ResponElimina
  3. Ostres, sort que no és greu. Tot i que s'ha de patir veient a la teva petitona amb aquest aspecte. Que millori!

    ResponElimina
  4. ei el meu fill de 8 anys tenia mal de panxa i febre alta 2 dies i en el tercer abans de tenir més mal de panxa li ha passat aixo de l'Exantema sobtat

    ResponElimina