2 de juliol del 2010

Fer bondat

De les moltes coses que es pregunten sobre un fill, una de les més típiques és el clàssic: "Fa bondat?" "Què és bonet/a?" . Jo mateixa ho pregunto a altres mares i a mi m'ho han dit molt.
Sempre m'ha agradat el terme "bondat", quan hi penso m'imagino l'aurèola dels sants al voltant dels nens i unes ales de cotó fluix que els hi surten de l'esquena!
Normalment, els barems per decidir si el teu nen és "bonet" són el menjar i el dormir. Si dorm molt durant el dia, dorm tota la nit seguida, menja de tot i a les hores que toca i quan està despert s'està ben quiet allí on el deixes; definitivament és un dels bons.
Com que suposo que costa molt que un fill reuneixi totes aquestes virtuts (tot i que suposo que de haberlos haylos), la resta tenim fills que tenen diferents graus de bondat segons el dia.
Conec bebès que ploren molt, i la meva filla mateix no ha dormit mai encara més de quatre hores seguides. Però no per això considero que estigui fent res mal fet! Per sort no es considera a aquests nens com a que fan "maldat". Pobrets!

3 comentaris:

  1. Noia, compartim "sort" amb lo del dormir! Mira que el primer mes vaig patir molt pq havia d'engreixar-lo i no feia més que nones!! Sembla que llavors va recuperar forces i ara ho troba una pèrdua de temps. Les becainetes com a molt d'1 hora i a la nit cada 3 hores vol una xarrupada...Amb lo guapo i espabilat que és...alguna pega havia de tenir, no?

    ResponElimina
  2. Una vegada em van dir una frase, que sembla que es compleix bastant: "Si menja, no dorm. Si dorm, no menja".

    Per altra banda, voleu dir que hi ha nens dolents? Els nens són nens i no tenen cap malícia, encara que sempre hi ha el típic comentari: "t'està prenent el pèl". Jo sempre penso, doncs que m'el prengui!!

    ResponElimina
  3. Evawin,
    Jo també penso que no hi ha nens "dolents"! I que no ens prenen el pèl.
    Però està clar que els que dormen i mengen poc no tenen bona fama...
    És curiòs quan la gent diu aquestes coses o quan pregunten: "I ja et deixa dormir?", com si pobrets ho fessin expressament, lo de despertar-se tant.

    Conxi, sí tens raó, sort que són guapos i els hi perdonem tot!!!!

    ResponElimina