23 de març del 2010

Com s'adormen els nens?

Una de les coses que més em sorprèn dels nadons és el fet que, encara que tinguin molta son, els hi costi tant adormir-se.
Estic convençuda que allò que diuen els llibres de "crear un clima silenciós, seguir les mateixes rutines, deixar-los al bressol i que els nens dormiran sols" és un mite que ens venen als pares.

A mi em costa molt fer dormir la meva filla, sobretot durant el dia en que sempre està amb els ulls ben oberts com taronges. Ara he aconseguit que dormi una mica a mig matí i faci la migdiada. Però no ho fa cada dia, ni mai el mateix temps. La meva "operació son" és la següent:

- Normalment, se m'adorm popant. Fins aquí és fàcil. El problema ve quan la vull deixar al llit que sovint se'm desperta! He arribat a estar estona immobilitzada amb ella als braços per a que no se'm despertés (crec que totes les mares ho fem!)
- Quan està molt neguitosa i plorant de son, a vegades no vol ni el pit. Llavors la vaig bressant i cantant fins que se'm queda K.O.
- La millor manera: Sortir a fer un passeig amb el cotxet! Son segura.

Les nits les tinc més controlades: cap a les 8 li dono la popa estirada al llit i llavors se m'adorm unes quantes hores seguides (no més de quatre). I desprès es va despertant, però com dorm al nostre llit, la fico ràpid al pit i quan acaba ens tornem a adormir les dos amb relativa facilitat.

Els dies que treballo i es queda amb els padrins, normalment dorm molt, i sense tants preliminars. I jo em pregunto com s'ho fan, perquè jo no me'n surto!

5 comentaris:

  1. Hola Onavis,

    Jo tenia el mateix problema per dormir el meu fill. Si sortiem a passejar es dormia. Si li donava el pit es dormia. Si li cantava cançons una estoneta als braços, també. Però en ficar-lo al bressol obria els ulls com a plats. Quan a les nits estava molt cansada de vegades també me'l posava al meu llit a dormir. No sempre s'adormia, i si ho feia llavors era jo la que no dormia del tot, ja que el pediatra em va dir que els nens que dormen amb els pares tenen més possibilitats de patir de mort sobtada. Però quan va fer els quatre mesos va fer un canvi. Els còlics van desaparèixer i va començar a dormir sis hores seguides per les nits. Fins que va fer els 8 mesos el vaig posar a fer la migdiada del matí i la de la tarda. A partir dels 8 mesos vaig notar que si dormia una mica al matí a la tarda li costava molt, així que vam suprimir la del matí, i després de dinar queia en dos minuts. Segur que poc a poc aneu agafant la rutina.

    ResponElimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Hola Onavis,
    Els padrins, pot ser, que de entrada tinguin molta calma i si plora una miqueta no passa res, o a lo millor son uns craks.

    ResponElimina
  4. Merci pels consells!
    Suposo que poc a poc aniré agafant una rutina de les migdiades. De moment estic contenta perque cada cop es desperta menys per les nits!
    Onavis

    ResponElimina
  5. Ostres Onavis, ara que rellegeixo les primeres entrades veig que la teva petita i el meu petit han patit el mateix "mal"...a ell també li costa molt aguantar el son de dia: s'adorm a la popa, bressant-lo, al cotxet i al cotxe, però quan el deixes als cinc minuts obre els ulls com a plats!
    Últimament sembla que li costa menys, o més ben dit, que aguanta algunes dormides més al moisés i a l'hamaca, però tot i això continua sent el que més feina ens dóna. Sort que a la nit, quan tot està més en calma, dorm plàcidament i podem descansar tots! Popa més o menys cada quatre hores, que per mi amb l'edat que té ja em sembla una sort.
    S.

    ResponElimina